Wednesday, September 26, 2007

Ιστορικός Φασισμός

Ο Χρηματόδουλος λέει από το κρεβάτι του πόνου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόσυρση του βιβλίου ιστορίας. Πως το λέει ο λαός; Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι.
Αρχίζω με μια ερώτηση... Μήπως ήταν μια επιταγή που έπρεπε να ξεπληρωθεί προς τους men in black dress;

Αλλά γιατί ενδιαφέρεται η εκκλησία για ένα βιβλίο ιστορίας; Γιατί δεν υμνεί το ρόλο της στη διάρκεια της επανάστασης λέει... Θα προσπαθήσω στη συνέχεια να συγκρατηθώ και να μην βγω από τα όρια αλλά συγχωρέστε με αν δεν τα καταφέρω...

Ποιος ήταν ο ρόλος της εκκλησίας στη διάρκεια της επανάστασης του 1821; Μήπως θα ήταν σκόπιμο να δούμε ποιος ήταν από τα τελευταία χρόνια του Βυζαντίου και μετά;
Η Ορθόδοξη εκκλησία δεν ήταν αυτή που αντιστάθηκε στην ένωση των δύο εκκλησιών της Δυτικής και της Ανατολικής; Την ένωση που προωθούσαν οι αυτοκράτορες του Βυζαντίου, καθώς έβλεπαν τον κίνδυνο των Οθωμανών να πλησιάζει, πιστεύοντας έτσι ότι θα θωρακίσουν την αυτοκρατορία με τη βοήθεια των δυτικών; Ο Μέγας Δούκας Νοταράς δεν έλεγε, ότι προτιμότερο είναι να δει να εξαπλώνεται στην Πόλη το σαρίκι των Τούρκων, παρά την Μήτρα των καθολικών; Μήπως ο Γενάδιος δεν έγινε ο πρώτος πατριάρχης μετά την άλωση; Μήπως οι πιστοί σε αυτόν άνοιξαν τις πόρτες για να μπουν οι Τούρκοι;

Ο νόμος του κατακτητή Μωάμεθ έλεγε ότι σε όσες περιοχές που δεν αντιστέκονταν δεν πείραζαν τις αρχές, ούτε τις περιουσίες των αρχόντων... Μήπως γιαυτό οι καλόγεροι του Αγίου Όρους, μετά την πτώση της Θεσσαλονίκης προσκάλεσαν τον Μωάμεθ να του παραδώσουν το Βουνό; Μήπως τα ίδια έκαναν και σε άλλες περιοχές;

Από που βρήκαν άραγε τα μοναστήρια τους τίτλους ιδιοκτησίας σε δασικές εκτάσεις που "τυχαία" καίγονται και χρονολογούνται από την Τουρκοκρατία;

Κατά τη διάρκεια της σκλαβιάς από τους Τούρκους, ποιος έπαιρνε φόρους από τους αγρότες που καλλιεργούσαν τη γη; Μήπως εκτός από τους Τούρκους και τους κοτζαμπάσηδες το έκαναν και τα μοναστήρια;

Όταν η επανάσταση ήταν στα σπάργανα, ποια ήταν η θέση της εκκλησίας; Να εκδίδει διατάγματα στα οποία να "συνιστά" στους υπόδουλους να μην "εξοργίζουν" τον κατακτητή; Η εκκλησία δεν αφόρισε τους Φιλικούς γιατί έβαζαν χέρι στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των μοναστηριών;

Όσο για τα λάβαρα που σήκωνε ο Χρηματόδουλος, κανένας παπάς δεν τα σήκωσε στην Αγία Λαύρα... Ο Π.Π. Γερμανός εκείνη την ημέρα ήταν στην Πάτρα, και η επανάσταση ξεκίνησε στις 17 Μαρτίου στην Αρεόπολη. Η εκκλησία καπέλωσε και αυτή την επανάσταση που η ίδια πολέμησε !

Ναι όπως φαίνεται το βιβλίο της Ιστορίας πρέπει να αποσυρθεί γιατί δεν αναφέρει τίποτα για όλα αυτά...

Όσο για το κεφάλαιο της καταστροφής της Σμύρνης, συμφωνώ να γραφτεί η Ιστορική αλήθεια, ότι οι Τούρκοι έκαναν σφαγές την ώρα που οι μεγάλες δυνάμεις έτρωγαν ποπ-κορν στα πλοία τους στο λιμάνι. Να αναφερθεί όμως, ότι πρώτα εμείς οι Έλληνες, σφάξαμε τους άμοιρους Τούρκους στον επεκτατικό μας πόλεμο, φτάνοντας λίγο έξω από την Άγκυρα και στη συνέχεια εκείνοι ανταπέδωσαν τις βαρβαρότητες...

Υ.Γ. Να μην ξεχνιόμαστε... Με φόρα προς τα πίσω, στο σκοταδισμό και το Μεσαίωνα !

5 comments:

Tzopi said...

Θα ήθελα να σχολιάσω αρχικά το χαρακτηρισμό "άμοιροι" που έδωσες στους Τούρκους! Άμοιροι, δεν είναι!
Και αν υπάρχει ένας λαός που διακαώς προσπαθεί να εισχωρήσει στα χωρικά σύνορα του άλλου, αυτός δεν ήταν ποτέ ο ελληνικός. Μη διαστρεβλώνουμε την ιστορία!

Έλληνες κατοικούσαν στη Σμύρνη από τις αρχές του 19ου αιώνα, Έλληνες που βασανίστηκαν και εκδιώχθηκαν με βάναυσο τρόπο κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής.
Η Μικρα-Ασία ήταν γεμάτη από ελληνικές αποικίες (εξ ου και οι αρχαίοι ναοί της Εφέσσου, της Περγάμου και της Μηλύτου κλπ, ο ελληνικός πολιτισμός), αποικίες που αφανίστηκαν σιγά σιγά.
Μην μιλάμε λοιπόν για "άμοιρους" Τούρκους.

Σε ότι αφορά τώρα την Εκκλησία και τον ρόλο που έχει παίξει στην Ελλάδα, θα συμφωνήσω πως έχει κάνει σε διάφορες περιόδους της ελληνικής ιστορίας κατάχρηση της ιδιότητάς της, και σίγουρα πολλά εγκλήματα στο όνομα του Χριστιανισμού.
Και αυτοί όμως, στην τελική, είναι άνθρωποι, κοινοί θνητοί που θα κριθούν και κρίνονται καθημερινά! Το γεγονός ότι πρεσβεύουν κάτι ανώτερο, δεν τους δίνει την ιδιότητα του ανώτερου,του πνευματικού(όχι σε όλους δηλαδή, διότι υπάρχουν και κάποιες λαμπρές εξαιρέσεις, όπως ο Μητροπολίτης Αλβανίας, που είναι παράδειγμα φωτισμένου ανθρώπου!).

Είναι εύκολο να κρίνουμε, να ισοπεδώνουμε και να διαφημίζουμε τα στραβά που έχει ο άλλος.
Αντ'αυτού όμως, μήπως θα έπρεπε σιγά σιγά να αρχίσουμε να του δείχνουμε ότι ήρθε η ώρα να γίνει καλύτερος?..
Με το να ξυλώσουμε τις αρχές, τις αξίες, τα πιστεύω και τα ήθη ενός λαού, θα πάμε με φόρα προς το πίσω! Ας πάρει επιτέλους καθένας μας από ένα βιβλίο, να μάθουμε σωστά την ιστορία μας, και τότε δε θα μπορεί κανείς να μας αλλοτριώσει!
Ούτε οι ξένοι, ούτε οι παπάδες, ούτε κανένα περίεργο μαθητικό βιβλίο ιστορίας!

Lego said...

Χμμμ, από που να αρχίσω;
Από τον Τρωικό πόλεμο;
Από την εκστρατεία του Αλέξανδρου;

Όσο για το πως φτάσαμε στην Μικρασιατική "καταστροφή"... Για δες και τα παρακάτω...
(αντιγράφω από http://athemita.wordpress.com)

Η λήξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου (1914-1918) βρήκε την Ελλάδα στην πλευρά των νικητών που προσπάθησαν να αρπάξουν εδάφη από τους ηττημένους Τούρκους και να μοιράσουν τις αποικίες μεταξύ τους. Στις 31 Οκτώβρη του 1918 υπογράφτηκε στο Μούδρο της Λήμνου ανακωχή με τους Τούρκους με βάση την οποία οι δυνάμεις της Εγκάρδιας Συνεννόησης (Entente Cordiale) κατέλαβαν τη ζώνη των Στενών, την δυτική ακτή της Μικράς Ασίας, τα νότια λιμάνια και την Κιλικία.

Στις 13 Νοεμβρίου 1918 βαριά σύννεφα σκίαζαν την Ισταμπούλ. Η διάθεση του κόσμου ήταν ανάλογη. Η Οθωμανική αυτοκρατορία είχε χάσει τον πόλεμο και ξένοι συμμαχικοί στόλοι είχαν αγκυροβολήσει στο λιμάνι. Η πόλη βρισκόταν κάτω από συνθήκες στρατιωτικής κατάληψης. Κανένας δεν γνώριζε τι επρόκειτο να ακολουθήσει. Οι Σύμμαχοι αναθέτουν την αστυνόμευση της Τουρκίας στην Ελλάδα γεγονός που άνοιξε διάπλατα τον δρόμο για την “Εθνική εξόρμηση”, την κατάκτηση νέων εδαφών και την δημιουργία της “Μεγάλης Ελλάδας”.Στις αρχές Μαΐου 1919 μία στρατιά 30.000 Ελλήνων κατέλαβε την Σμύρνη χωρίς να συναντήσει αντίσταση. Η απόβαση έγινε υπό την κάλυψη του συμμαχικού στόλου στον οποίον συμμετείχαν και Αμερικανικά πολεμικά. Η εισβολή του Ελληνικού στρατού στην Οθωμανική αυτοκρατορία που διατάχθηκε από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, ονομάσθηκε κατ’ ευφημισμό Μικρασιατική Εκστρατεία και είχε πρόσχημα την προστασία του χριστιανικού στοιχείου. Μια δεύτερη στρατιά κατέλαβε την Αδριανούπολη και την ανατολική Θράκη. Οι Αγγλοι κατάλαβαν την περιοχή Προύσσας, οι Γάλλοι την Κιλικία και οι Ιταλοί την κοιλάδα του Μαιάνδρου.

Η Ελληνική εισβολή πραγματοποιήθηκε με εντολή της Αγγλογαλλικής συμμαχίας Entente, δέκα πέντε μήνες πριν την υπογραφή της Συνθήκη των Σεβρών. Η απόφαση πάρθηκε στο Παρίσι την 18η Ιανουαρίου 1919 όπου συνεδρίαζε η Συνδιάσκεψη της Ειρήνης. Στην κορύφωση του πολέμου ο αριθμός των Ελλήνων στρατιωτών έφθασε τους 210.000 άντρες. Στις 23 Απριλίου 1920 η Τουρκική Επαναστατική Εθνοσυνέλευση στην Αγκυρα, κατήγγειλε την συνθήκη των Σεβρών και κήρυξε τον αγώνα της αντίστασης κατά του ξένου εισβολέα.

Μετά την εκδήλωση του εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος της Τουρκίας οξύνθηκαν οι αντιθέσεις ανάμεσα στις συμμαχικές δυνάμεις, ιδιαίτερα ανάμεσα στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Η Αγγλία, βλέποντας ότι η Γαλλία κατόρθωσε να παγιώσει τις θέσεις της στην Ευρώπη, δυναμώνει τις προσπάθειες της για υπονόμευση των γαλλικών θέσεων στην Εγγύς και Μέση Ανατολή, υποστηρίζοντας κρυφά το αυτονομιστικό κίνημα της Συρίας. Από την άλλη, η Γαλλία, για να κρατήσει τη Συρία, εγκαταλείπει προσωρινά την Κιλικία και αρχίζει από την πλευρά της να υποστηρίζει κρυφά την Τουρκία εναντίον της Αγγλίας.
Η επιστροφή του Κωνσταντίνου στην Ελλάδα το 1920 δίνει την αφορμή στη Γαλλία να υπονομεύσει την ελληνική προσπάθεια επιβολής των συμφερόντων των Αγγλων λόγω της φιλογερμανικής στάσης του Κωνσταντίνου στη διάρκεια του πολέμου. Τελικά, για την προώθηση του κοινού συμφέροντος, η Αγγλία υποχωρεί Αποφασίζουν να διακόψουν τις κοινές συμμαχικές πολεμικές πιστώσεις προς την Ελλάδα.
Ο Λόϊντ Τζορτζ, πρωθυπουργός της Αγγλίας, συμβουλεύει τους Ελληνες, όχι μόνο να συνεχίσουν την κατοχή, αλλά να επιβάλουν ακέραια τις προηγούμενες αποφάσεις. Ετσι η νέα κυβέρνηση των αντιβενιζελικών αποδεικνύοντας ότι αποτελεί εκφραστή των συμφερόντων των ξένων επικυρίαρχων διατάσσει τον Ιούλιο 1921 την προέλαση προς το εσωτερικό της Ανατολίας. Ο τουρκικός στρατός υποχωρεί. Η προέλαση του Ελληνικού στρατού ανατολικά της Σμύρνης ανακόπηκε στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 1921 μετά τις δύο μεγάλες μάχες του Ινονού. Οι Γάλλοι απέσυραν τις δυνάμεις τους από τα Αδανα και υπέγραψαν την συνθήκη της Αγκύρας τον Οκτώβριο 1921 δίνοντας την ευκαιρία στον Τουρκικό στρατό να επικεντρώσει τις προσπάθειες του στο δυτικό μέτωπο.Τον Αύγουστο 1921 ακολουθεί η μεγάλη αντεπίθεση και οι ελληνικές δυνάμεις χάνοντας 23.500 άντρες στον Σαγγάριο αναδιπλώνονται στη γραμμή Εσκί Σεχίρ - Κιουτάχεια - Αφιόν Καραχισάρ, περιμένοντας βοήθεια από τους συμμάχους.
Στις αρχές του 1922, παρουσιάζεται μια ευκαιρία για να βγει η ελληνική κυβέρνηση από το αδιέξοδο της Μικρασιατικής Εκστρατείας. Απεσταλμένος της σοβιετικής κυβέρνησης έρχεται στην Ελλάδα και κάνει προτάσεις στην ελληνική κυβέρνηση που προβλέπουν τη μεσολάβηση της σοβιετικής κυβέρνησης για το σταμάτημα του πολέμου, και την αυτονόμηση μιας παραλιακής ζώνης της Μικράς Ασίας που να διασφαλίζει τα δικαιώματα των χριστιανικών πληθυσμών. Η ελληνική κυβέρνηση τις απορρίπτει.
Στις 26 Αυγούστου 1922 εξαπολύεται η μεγάλη τουρκική αντεπίθεση. Ο απελευθερωτικός στρατός του Μουσταφά Κεμάλ (Ατατούρκ) πετάει τους Ελληνες στη θάλασσα και ελευθερώνει τα δυτικά παράλια της Ανατολίας. Την 9η Σεπτεμβρίου 1922 οι Τούρκοι καταλαμβάνουν την Σμύρνη. Στα νερά του κόλπου της Σμύρνης, πνίγεται η “Μεγάλη Ελλάδα” του Βενιζέλου και μαζί της χάνεται για πάντα η Μεγάλη Ιδέα. Ενα εκατομμύριο χριστιανοί υπήκοοι Τουρκικής καταγωγής, εγκαταλείπουν τα Τουρκικά εδάφη και καταφεύγουν μαζικά στην Ελλάδα.

Στην διάρκεια της αντιτουρκικής εκστρατείας ο Ελληνικός στρατός διέπραξε αναρίθμητα εγκλήματα σε βάρος του γηγενούς Μουσουλμανικού πληθυσμού. Τα περισσότερα παραμένουν άγνωστα στην Δύση. Μέσα σε λίγους μήνες οι Ελληνες προήλασαν μέχρι το Ουζάκ, 180 χιλιόμετρα από την Σμύρνη, μέσα σε αμιγείς Μουσουλμανικές περιοχές με στόχο την κατάληψη της Αγκυρας. Χτισμένη στο κεντρικό οροπέδιο της Μικράς Ασίας και σε υψόμετρο 850 μ. η Αγκυρα απείχε 446 χιλ. από την Ισταμπούλ και 734 χιλ. από την Σμύρνη. Η πολεμική δράση των Ελλήνων έσπειρε τον θάνατο και την καταστροφή στην τουρκική ύπαιθρο και στις πόλεις. Το αποτέλεσμα ήταν να καταλήξει η ληστρική αυτή εξόρμηση στη συντριβή του ελληνικού στρατού έξω από την Αγκυρα. Τα εγκλήματα του Ελληνικού στρατού αναγνωρίσθηκαν μετά την λήξη του πολέμου από την Συνθήκη της Λοζάννης, που υπογράφηκε στην Ελβετία την 24η Ιουλίου 1923 και ακύρωσε την Συνθήκη των Σεβρών. Στο άρθρο 59 της Συνθήκης ομολογείται:

“Η Ελλάς αναγνωρίζει την υποχρέωση αυτής όπως επανορθώσει τας προξενηθείσας εν Τουρκία ζημίας εκ πράξεων του Ελληνικού στρατού ή της Ελληνικής διοικήσεως αντιθέτων προς τους νόμους του πολέμου “.

Με την Συνθήκη των Σεβρών του 1920 η Οθωμανική αυτοκρατορία έχανε σημαντικό μέρος των εδαφών της. Η στρατιωτική κατάληψη περιοχών που κατοικούντο κατά πλειοψηφία από Τούρκους αποτέλεσε παράβαση της διακήρυξης του Αμερικανού πρόεδρου Ουίλσον με την οποία οι συμμαχικές δυνάμεις όφειλαν να συμμορφωθούν. Επιπλέον ήταν αντίθετη με το άρθρο 7 της Συνθήκης του Μούδρου διότι επετράπη μόνο σε Ελληνικές δυνάμεις να καταλάβουν την Σμύρνη. Εξ άλλου η Συνθήκη του Μούδρου ήταν αντίθετη με την διακήρυξη Ουίλσον η οποία ανέφερε πως όλα τα κράτη είχαν δικαίωμα να καθορίσουν το μέλλον τους.

Η κατάληψη της Σμύρνης πυροδότησε αντιδράσεις σε ολόκληρη την Τουρκία. Στην πλατεία Σουλτάναχμετ της Ισταμπούλ οργανώθηκε τεράστια διαδήλωση 200.000 Τούρκων κατά της ελληνικής επιθετικότητας. Σχηματίσθηκαν επαναστατικές επιτροπές με την καθοδήγηση του Μουσταφά Κεμάλ που βρισκόταν εκεί προσπαθώντας να βρει διέξοδο στην κρίση που απειλούσε την ύπαρξη του Τουρκικού έθνους.

Όπως βλέπεις... καλά καθάρματα είμαστε και εμείς...

Παπαχατζης Παναγιωτης said...

Η κυβέρνηση δεν έκανε το θέλημα του ΛΑ.Ο.Σ όπως λένε όλοι. Χάρη στον Χριστόδουλο έκανε για εκείνη την δήλωση στήριξης προς τον Καραμανλή, πρίν πετάξει για Αμερική...

Vasiliki said...

Η γνώμη μου όπως στην είπα και από κοντά είναι πως δε μπορείς να κατηγορείς τους Έλληνες πια για τα πάντα.. Μην ισοπεδώνουμε εντελώς έννοιες όπως έθνος, πατρίδα, παιδεία, θρησκεία.. μετά δε θα μας μείνει τίποτα.. Ακόμα και αν δεν πιστεύεις εσύ πως υπάρχουν, υπάρχει κόσμος που έχει πολεμήσει και έχει πεθάνει για αυτές τις έννοιες.

Έχεις δίκιο, δεν είμαστε ανώτεροι από τους άλλους λαούς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είμαστε κατώτεροι. Ιστορικές ανακρίβιες, και "εσκεμμένα" λάθη ιστορικά θα βρεις στα βιβλία ιστορίας πολλών χωρών. Το γεγονός ότι δε διαβάζεις εκείνα τα βιβλία για να τα κρίνεις δε τα κάνει αυτόματα και σωστά..

Και μην ξεχνάμε πως αυτό που λέει ο Κ από χτες: την ιστορία την γράφουν άνθρωποι. Αυτό αυτόματα την κάνει ΜΗ αντικειμενική. Αν καθίσουμε εγώ και εσύ (ο καθένας χωριστά) να γράψουμε για ένα συγκεκριμένο γεγονός δε θα το αφηγηθούμε με τον ίδιο τρόπο, ο καθένας θα το γράψει ως προς το δικό του συμφέρον.

Ο καθένας μας είναι ελεύθερος να λέει τη γνώμη του, αυτό όμως δεν κάνει τη γνώμη του ταυτόχρονα και σωστή. Κάθε ένας από εμάς μπορεί να επιλέξει το τι θα πιστεύει και φυσικά το αν θέλει να πιστεύει σε έννοιες όπως έθνος, εκκλησία, θρησκεία, δημοκρατία, κτλ.

Δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε από τα παιδιά μας να διδαχτούν την ιστορία του τόπου τους στα σχολεία. Ναι κάποια πράγματα θα είναι ανακριβή, προβληματικά, ψεύτικα, ποιός θα το κρίνει όμως αυτό? Εκείνοι που τα έζησαν δεν μπορούν να έρθουν μάρτυρες και να πουν την αλήθεια γιατί πλέον δε ζουν.. Ο κάθε γονιός - ειδικά αν είναι τόσο συνειδητοποιημένος όπως εσύ - θα πει αν θέλει και αν νομίζει πως ξέρει, και την άλλη πλευρά της ιστορίας στα παιδιά του, κανένας δε του λέει να μη το κάνει. Τα παιδιά μεγαλώνοντας θα μάθουν και θα κρίνουν.. Θα αποφασίσουν τι να πιστέψουν.. το ίδιο άλλωστε δεν έγινε και με εσένα?

Πάντως η γνώμη μου είναι πως κακώς βλέπεις τους Τούρκους ως "άμοιρους" - όπως λέει και το Tzopaki.. Είναι υπεύθυνοι για την μοίρα και την τύχη τους, όπως είμαστε και εμείς για την δική μας. Έκαναν πολλά λάθη, κάναμε πολλά λάθη, το κακό είναι πως θα συνεχίσουμε να κάνουμε και να κάνουνε λάθη και στο μέλλον, αλλά μέσα από αυτά τα λάθη θα μαθαίνουμε πάντα.

Η ιστορία όμως θα γράφεται πάντα διαφορετικά από κάθε στρατόπεδο, και λογικό είναι ο κάθε ένας να υποστηρίξει τον εαυτό του και όχι τον αντίπαλο του. Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα, πρέπει να το δεχτείς..

Σε πόσες αντιπαραθέσεις που είχες μέχρι τώρα βγήκες μετά και υποστήριξες τον αντίπαλο σου, όταν διηγήθηκες σε έναν τρίτο την αντιπαράθεση? Είχες μόνο εσύ δίκιο? Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, και σε μία αντιπαράθεση - πόσο μάλλον σε έναν πόλεμο έχουν ευθύνη όλα τα εμπλεκόμενα μέρη..

Αυτά.. :P

Lego said...

@παναγιώτης: Ακριβώς αυτό εννοώ ;-)

@vasiliki: Τα παιδιά πρέπει να μάθουν την Ιστορία, χωρίς εθνικιστικές σάλτσες... Σκοπός δεν είναι να φτιάξουμε καμικάζι να πάνε να πάρουν την Αγ. Σοφιά, ούτε ανθρώπους που θα βλέπουν τους γείτονές μας και θα τους μισούν.
Ο φανατισμός τυφλώνει, οδηγεί στην οπισθοδρόμηση και κάνει το λαό πιο ευάλωτο στην καθοδήγηση από τους MIBD... Όλοι αυτοί, μόνο αν κρατάνε το λαό στο σκοτάδι θα έχουν εξουσία...

Όσο για το τι θα μου μείνει εμένα, η αγάπη και ο σεβασμός για το συνάνθρωπο, ότι ράτσα και να είναι ότι χρώμα και να έχει ότι Θεό και να πιστεύει. Τα προβλήματα της ανθρωπότητας μας αγγίζουν και μας αφορούν όλους...

Και όσο για αυτούς που δηλώνουν πίστη στην πατρίδα... Αν πίστευαν και την αγαπούσαν πραγματικά δεν θα κοίταγαν κάθε στιγμή πως θα φοροδιαφεύγουν, πως θα ρίχνουν τον συμπατριώτη τους, πως θα περάσουν από πάνω του με το hyper - super - duper Τζιπάκι τους...